سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود کسب و کار با طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان را می توان بعنوان یکی از تاثیرگذارترین قدم ها در رشد یک کسب و کار در نظر گرفت. در این مقاله از آکادمی فن سئو قصد دارم به برسی چندین نکته مهم در طراحی سایت بپردازم.

اهمیت داشتن یک وب سایت

در شرایط فعلی (کرونا) بیش از نیمی از کسب و کارها به حالت تعلیق در آمده اند و دیگر نمی توانند فعالیت خود را به صورت جدی ادامه دهند. این بازه زمانی چند ماهه (اگر اشتباه نکنم 3-4 ماهی شده است) ضرر و زیان بسیار زیادی برای آن ها داشته است.

اما راهکار چیست؟ اکنون که مردم نمی توانند بصورت حضوری در سطح شهر به فروشگاه ها بروند و خریدهای خود را انجام دهند، خرید اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی بهترین گزینه خواهند بود. تنها کافیست نام محصول دلخواهتان را در اینترنت جستجو کنید و بر روی اولین لینک کلیک کنید و مراحل خرید را طی کنید، سپس در تاریخ مشخص شده آن را درب منزل تحویل بگیرید.

فرایندی که در بالا به آن اشاره شد، مسیر یک خرید اینترنتی بسیار ساده است که شما هم می توانید این مسیر را برای مشتریان خود پیاده سازی کنید؛ تنها چیزی که نیاز است دوره های آموزشی برای طراحی یک وبسایت است. پس از گذراندن این دوره ها به راحتی می توانید برای خود، یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید و به فروش محصولات خود بپردازید.

نکات مهم در طراحی سایت

  • رعایت اصول رابط کاربری (UI)
  • رعایت اصول تجربه کاربری(UX)
  • رعایت واکنشگرایی(Responsive)
  • سرعت بالای سایت(Site Speed)
  • رعایت نکات سئو سایت(SEO)

رعایت اصول رابط کاربری (UI)

یکی از مهم ترین فاکتور ها در طراحی سایت، رعایت اصول رابط کاربری یا همان ui است. رابط کاربری درواقع به ظاهر سایت گفته می شود که هرچقدر آن بهینه تر و زیباتر طراحی شده باشد می گویند یو آی بهتری دارد. برای مثال در قوانین رابط کاربری گفته می شود که همیشه دکمه های خرید و پرداخت در سایت ها باید به رنگ سبز رنگ باشند. و یا برای مثال پیشنهاد می شود که در طراحی، از یک رنگ واحد استفاده شود که آن رنگ حکم رنگ سازمانی آن وب سایت را دارد. بعنوان نمونه، یکی از وب سایت های اصفهانی که به خوبی اصول رابط کاربری در آن رعایت شده است، سایت faneseo.com می باشد.

مثال: چهره میدان نقش جهان و معماری آن برای ما حکم طراحی رابط کاربری را دارد!

رعایت اصول تجربه کاربری(UX)

تجربه کاربری یا همان یو ایکس همانطور که از نامش مشخص است اشاره به تجربه کاربر از بازدید صفحات سایت شما دارد. برای مثال من هنگامی که وب سایت آکادمی فن سئو را میبینم، س منظمبودم و حس آرامش به من دست می دهد و اگر دنبال المان خاصی باشم سریعا می توانم آن را پیدا کنم. تجربه کاربری درواقع میگوید که کاربر نباید برای انجام دادنکاری در سایت کلی به دنبال آن بگردد و اذیت شود. برای مثال اگر قصد ثبت نام در وب سایت را دارد به راحتی بتواند دکمه ثبت نام را پیدا کند. همه این موارد بستگی به طراحی سایت شما دارد و قطعا نمی توان با طراحی سایت ارزان، این کیفیت را پدید آورد.

مثال: سهولت دسترسی به مغازه ها در میدان نقش جهان برای ما حکم تجربه کاربری را دارد!

رعایت واکنشگرایی(Responsive)

یکی از مواردی که در مقاله طراحی سایت اصفهان آکادمی فن سئو ذکر شده است بحث واکنشگرا بودن سایت است. برای مثال اگر شما سایت را در موبایل خود باز می کنید نباید آن ظاهری به هم ریخته داشته باشد، و بتواند به زیبایی همانند دستکتاپ، خود را در موبایل نیز نمایش دهد.

سرعت بالای سایت(Site Speed)

در سال 2020 یکی از مهم ترین فاکتور های برتری وب سایت ها به یکدیگر، سرعت آن ها می باشد. طبق آمارهای گرفته شده، سایت هایی که زیر 3 ثانیه باز می شوند کاربران بیشتری دارند در مقایسه با سایت هایی که سرعت پایین تری دارند.

رعایت نکات سئو سایت(SEO)

یکی از اصلی ترین قسمت های طراحی وب، رعایت اصول سئو در آن است. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. در تعریفی دیگر سئو را میتوان بعنوان مجموعه قوانین موتور های جستجو برای کسب رتبه های بالاتر در آنها در نظر گرفت.

نتیجه طراحی سایت اصفهان

در انتها باید گفت که برای طراحی سایت خود شرکت معتبری را در اصفهان انتخاب کنید که در ادامه به مشکل نخورید و بتوانید پروژه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. همچنین اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری را در زمنیه طراحی سایت کسب کنید می توانید به آکادمی فن سئو مراجعه کنید و موارد بیشتر و جامع تر را در آن مطالعه کند.

منبع: طراحی سایت اصفهان و https://faneseo.com/web-design-in-isfahan/